מפה סכמתית שנעשתה על ידי Asad J. Rustum בשנת 1926 ומתארת את ביצוריה של עכו העתיקה ערב כיבושה על ידי הכוחות המצריים בראשות איברהים פחה באביב בשנת 1832.
 
המפה הוכנה על סמך המפה שהופיעה בספרם של   de Cadalvene and E. Barrault  משנת 1837 אודות מלחמתו של מוחמד עלי המצרי כנגד ערי הנמל העותומאניות בסוריה ובאסיה הקטנה (טורקיה).
מפת ביצורי עכו 1832
רשימת האתרים במפה
1. בורג' פאנוס (Fanous = אור, פנס, ביוונית)- גודלו של נמל עכו ערב הכיבוש המצרי היה כ- 300 מטר בכיוון צפון-דרום וכ- 250 מטר בכיוון מזרח-מערב. בתקופה הצלבנית הגנו על הנמל שני שוברי גלים: אחד בכיוון צפון-דרום, ומקצהו הדרומי ביותר נשארו שרידים של האמפוריום (הנמל החיצוני עבור אניות זרות) אשר בימי הכיבוש המצרי ניתן להם השם (המצרי) בורג' פאנוס (ובצרפתית  Phare, המגדלור). משובר הגלים השני, שהיה בכיוון מערב-מזרח נשאר רק קצהו המזרחי ביותר, מספר 2 להלן.  2. מגדל הנמל – מקומו של מגדל הזבובים כיום.  3. אולם המכס וצידו החיצוני, הימי של שער הים (כיום, הכניסה המזרחית למסעדת אבו-כריסטו).  4. ח'אן אל-קורדי. שמו כיום ח'אן אל עומדן.  5. בורג' מחמס. כנראה הקצה הצפון-מזרחי של המעגן הפנימי, בקצהו של רציף הרמב"ם (כיום מסעדת "אל-מרסא").  6. הרובע של בורג' מחמס.  7. בורג' דוגַ'ה. זהו הבנין הצמוד לחומה המזרחית, בצידו המזרחי של רחוב תלמי.  8. בורג' אל סולטן – שריד שלם מן התקופה הצלבנית – לינדר ורבן* מציינים שמשטח המרפסת הצפונית של בורג' זה שימש כבסיס להפעלת בליסטראות לכיוון צפון.
9. ח'אן דגֶ'נין – כיום ח'אן שווארדה.
10. הבורג' האנגלי – בצידו הדרומי  של מתחם קולנוע "בוסתן", בחוף הסוסים. תומך מן הצד היצוני של החומה.
11. מוצב הנמל, כולל מגדל הירי שבין שער היבשה וחוף הסוסים דהיום.
12. שער העיר (שער היבשה) – נקרא גם "שער דמשק".  13. קאפו בורג' – מתחם ההגנה הנמצא מעל שער היבשה.  14. הארסנאל.  15. בורג' נבי צאלח – על חומת ג'זאר המזרחית.  16. בורג' סביל – על חומת ג'זאר המזרחית.  17. בורג' אל קומנדר (זאוויה, מגדל הפינה).  18. בורג' גואידיש – המגדל בחומת ג'זאר הצפונית, הקרוב ביותר לרחוב וייצמן מצידו המזרחי.  19. בורג' מחמט.  20. בורג' חאזנה (מגדל האוצר).
21. מתחם השומרים.  22. בורג' קוריים.  23. בורג' חדיד.  24 מגדל השומרים (בורג' קשּאף, הצופים, בורג' קאשלה).  25. מגדל הדגל (בורג' סנג'ק).  26. בורג' עלי אגא.  27. בורג' אחמט אגא.  28. שער הים בצידו הפנימי (הכניסה המערבית למסעדת אבו-כריסטו).  29. בורג' עלי.   30. מגדל הכוכבים.  31. יסודות מצודה נוספת שהחל לבנות דאהר אל עומר.
 
* לינדר א. ורבן, א. סקר תת-ימי בנמל עכו (1964) בתוך: מערבו של גליל וחוף הגליל. החברה לחקירת ארץ ישראל ועתיקותיה, ירושלים, תשכ"ה.